Eerste week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sigrid Smit - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sigrid Smit - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Sigrid Smit

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

03 December 2015 | Australië, Cairns

Hallo Allemaal,

Zo, ik heb eindelijk even tijd gevonden om iets over mijn reis te schrijven, de afgelopen dagen zaten redelijk vol. Ik zit nu in het vliegtuig, van Sydney op weg naar Cairns. Best eng, zo in je eentje. En dan schud dat ding ook nog de hele tijd vanwege heftige turbulentie. Ben blij als ik weer op de grond sta. Het zal er wel bij horen, de stewardess is nog niet in paniek.

Maar goed, even naar mijn reis. Vorige week dinsdag begon het dan. Met zijn allen op het vliegveld op weg naar Sydney. De reis is goed verlopen. Met een korte tussenstop in Taipei (Die stad raad ik overigens niemand aan, een en al beton) kwamen we aan in Sydney. Bloedheet, 35 graden. We werden goed ontvangen door de medewerkers van Australian Backpackers. Na een korte stop bij het Operah House werden we naar ons hostel gebracht. 's Avonds lekker gebbqt en op tijd naar bed want iedereen was bekaf van de reis. De volgende dag hadden we een regeldag. Je kreeg een Australisch telefoonnummer, een Australische bankpas en er konden nog wat dingen geregeld worden. Beetje een saai dagje, maar hoort er ook bij. Zaterdag zijn we naar de Blue Mountains geweest. Dit is een Natuurpark zo groot als België, vlak bij Sydney. Normaal gesproken heb je daar heel mooi uitzicht, maar wij hadden pech. Het was redelijk mistig, oftewel, je zag geen klap. Het had wel iets magisch, net alsof je aan de hemelpoort stond (Petrus niet gespot, had een dagje vrij denk ik). En ja, het regende die dag ook, het leek wel alsof we in Nederland waren. Zondag hebben we een wandeling in Manly gemaakt. Dat is een wijk van Sydney. Hier hadden we een paar keer heel mooi uitzicht over de zee en over de stad zelf, zie foto's. Maandag was de surfdag. We moesten om zes uur eruit om vervolgens in de bus naar het strand te stappen. Heerlijk dagje gesurft, wel een beetje last van mijn rug, maar dat had ik er voor over. Het was die dag ook mega mooi weer, wat mijn hoofdhuidje dan iets minder prettig vond. Mooie dag gehad en veel gezien en geleerd. Na maandag was eigenlijk de groepsreis voorbij, maar eigenlijk is iedereen nog wel een paar dagen in het hostel gebleven. Dinsdag was een beetje een relax dagje. Het was mooi weer, dus we hebben de heel dag aan het strand doorgebracht. En nu zit ik in het vliegtuig. De komende paar dagen breng ik door in een hostel in Cairns. Samen met een meisje uit de groep, Janneke, ga ik mijn reis voortzetten. Zij blijft ook twee maanden en samen gaan we de oostkust afreizen. Zij heeft alleen een vlucht later.

Nu weten jullie een beetje hoe het is gegaan en hoe mijn reis er verder uit gaat zien. De mensen zijn hier heel aardig en lekker relaxed. Iedereen wilt weten waar je vandaan komt en wat je hier gaat doen.

Even tussendoor, ik heb gewoon een vette luxe vlucht! Krijg gewoon eten!

Nou, genoeg voor vandaag. Ik laat jullie de komende weken nog wel weten wat ik nog meer heb beleefd.

Houdoe! (Ja, dat krijg je als je met een brabander op stap bent) Dag hoor!
Kussies en groetjes aan iedereen!!!:)

  • 03 December 2015 - 08:12

    Maaike:

    Klinkt nu al leuk sieg! Al koala's gespot? Wel jammer dat je Petrus niet hebt ontmoet had graag van hem gehoord hoe het boven is ;)

  • 03 December 2015 - 10:28

    Kirsten:

    Hee Sieg,

    leuk om te lezen hoor wat je allemaal beleeft in Aussie, al wisten we natuurlijk al wel wat door de Whats Appjes waarmee je ons iedere ochtend wakker maakt :p. Kijk alweer uit naar het volgende verslag!

    Xje

  • 03 December 2015 - 13:44

    Amanda:

    Wat leuk en spannend allemaal.
    En super dat je een reismaatje hebt, das toch ook wel lekker.
    Wat zul je veel ervaren en beleven.
    GENIETEN !!

    Shoebaaaa,
    xx Enno & Amanda

  • 11 December 2015 - 19:57

    SuuS:

    Blue Mountain, sightseeing in a suburban part of Sydney and surfing and relaxing at the beach! Echte vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

test 1,2,3

Zo, even kijken of alles werkt....

Recente Reisverslagen:

26 December 2015

Alleen, Whitsundays, Kerst op Fraser Island

11 December 2015

Cairns en Mission Beach

03 December 2015

Eerste week

12 November 2015

test
Sigrid

Yolo

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 1963

Voorgaande reizen:

24 November 2015 - 23 Januari 2015

test 1,2,3

Landen bezocht: